Ülésfűtés

Téli akció

 

Kamerarendszerek

 

 

A holland PERMANENTMARK® SECURITY SYSTEMS cég már közel két évtizede foglalkozik gépjárművédelmi jelölésekkel. Eddig több mint 700.000 gépkocsit jelöltek már meg világszerte. A PERMANENTMARK® újdonsága a csak UV-fényben látható biztonsági jelölés a karosszéria elemeken. Az ötlet nem új, csak a technológia, melynek segítségével, sokkal szélesebb körben elérhetővé válik. A rendszer legnagyobb előnye, hogy egyszerre használ látható és láthatatlan jelöléseket, így elkerülhetővé válik, hogy későn, csak az eltulajdonítás után derüljön ki a gépkocsi nyomon követhetősége.

   

A PERMANENTMARK működése

A PERMANENTMARK® rendszerrel belegravírozható a gépjármű alvázszáma az összes üvegbe és a karosszériaelemek belső felületére (alapból 24 jelölés). Opcionálisan a lámpák, a könnyűfém felnik, a belső műanyagok, és - kiemelt partnereinknél - a motor vagy a váltó fém elemei is jelölhetőek. A gravírozás nem egy egyszerű felületi jelölést jelent, hanem mély, kémiai maratást, mely csak a felület teljes rongálásával távolítható el. Az üveg jelölése esetén nem keletkeznek felületi mélyedések, mint a homokfúvásos gravírozásnál, továbbá az eredmény sokkal diszkrétebb, nem csúfítja el a gépjárművet. A jelölés az üvegen matt fehér színű. Az eljárás lényege, hogy az üveg struktúrája és a fényáteresztő képessége módosul. Sem lúggal, sem savval nem lehet eltávolítani. A lakkozott karosszéria elemeken az azonosító jelek áthatolnak a fedőlakkon, a festék rétegen és az alapozón, míg a karosszériát nem bántják. A karosszériaelemeken a jelölés csak UV-sugárzás hatására látszik, de a nyári időszakban az erősebb UV-A és UV-B sugárzás miatt szabad szemmel alig észrevehetően láthatóvá válik. Mivel ezek a jelölések az elemek belső felületén találhatóak, egyáltalán nem zavaróak. Az azonosító adatok akár többszöri átfényezés után is látszódnak egy UV-lámpa segítségével. Az eltávolítás egyetlen módja a fényezés teljes leköszörülése és az elem komplett újrafényezése, bár néhány partnerünk tesztjei alapján így sem mindig sikerül. Ennek magas költsége és időigénye van. Az eljárás fedőlakk nélküli fényezésen nem végezhető el, de a normál fényezésű gépkocsik a ’90-es évek közepétől már fedőlakkal rendelkeznek. A belső műanyag elemeket kék, illetve világos hangulatú belső esetén fehér színnel jelöljük. A hátsó lámpa narancssárga azonosítót kap. Ezek az azonosító adatok az eljárásnak köszönhetően, polírozással vagy  oldószerekkel eltávolíthatatlanok. A jelölések mindössze 6 mm magasak és 11 cm hosszúak.